Vanliga frågor

Så kanske du undrade ...

Hur kan du erbjuda så mycket lägre priser än konkurrenterna?

Vi beställer och importerar direkt från våra leverantörer (exempelvis PC-Engines i Schweiz) till grossistpriser för distributörer. Vi är säljer endast hårdvara från ett begränsade antal leverantörer, så vi behöver varken lager eller fysisk butik. Vi håller våra kostnader mycket låga och säljer till låga marginaler.

Betyder det att jag måste vänta länge för att produkten ska levereras?

Nej. Vi försöker hålla populär hårdvara på lager, och skickas vanligtvis inom samma dag. Om den hårdvara du vill ha är inte i lager, beställer vi direkt från tillverkaren, vilket tar ytterligare 2-3 dagar. Vid sällsynta tillfällen, när tillverkaren är slutsåld, kan du behöva vänta längre.

Vanligtvis skickas din beställning samma dag.

Är du ett svenskt företag?

Självklart är vi registrerade i Sverige och betalar alla skatter och avgifter.

Företagsnamn: Sniku Holdings AB
Orgnummer: 559049-4125
Momsnummer: SE5590494125-01

Vilka leveransalternativ erbjuder du?

Under utcheckningen får du ett antal leveransalternativ, beroende på ditt land.

Vi erbjuder gratis postförsändelse till kunder i Sverige (PostNord, inklusive tracking link).
Eventuellt kan du också välja att hämta din beställning personligen på Vasagatan 16, Stockholm.
EU-kunder utanför Sverige debiteras EU-frakt: 180 kr för paket upp till 1 kg, 260 kr för paket upp till 2 kg. Fraktkostnad visas alltid under kassan.
Icke-EU-kunder (Norge, Åland, Färöarna) debiteras internationell frakt: 207 kr för paket upp till 1 kg, 257 kr för paket upp till 2 kg. Fraktkostnad visas alltid under kassan.
Vi kan ordna kurirfrakt (DHL, UPS, Schenker) för större order. Kontakta oss via e-post.

Har du några recensioner?

Alla kunder är ombedda att lämna en recension 14 dagar efter inköpet. Mindre än 10% av kunderna gör det. Senaste recensioner från verifierade kunder finns här: https://teklager.se/pages/teklager-reviews

Levererar du till mitt land?

Vi skickar för närvarande till:

  • Inrikes:
    • Sverige
  • EU
    • Danmark
    • finland
  • Internationellt
    • Norge
    • Åland
    • Färöarna

Om ditt land inte är listat, kontakta oss. Vi kan nog ändå skicka till ditt land, men fraktkostnaden måste verifieras först.

Jag behöver en produkt som inte är listad, kan du leverera?

Förmodligen. Kontakta oss - vi kan lösa det.

Kan du installera operativsystemet på mitt kort och konfigurera det åt mig?

Ja. Vi installerar pfSense, IPFire, OPNSense och några andra OS åt dig helt gratis. Om du behöver något speciellt, kan vi noga lösa det också.

Kan jag returnera ett föremål?

Du har 14 dagar att returnera oönskade föremål. Om inte varan är felaktig eller ordern är fel är det ditt ansvar att täcka leveransen och leveransen.

Hur betalar jag?

Du kan betala med de flesta kreditkort via Stripe. Tryggt och säkert.

Kunder i Sverige kan också betala med Swish. Alla kunder har också möjlighet att betala via banköverföring.

Om du väljer att hämta din beställning personligen kan du betala med kontanter.

Kan jag betala med faktura?

Vi erbjuder betalning via faktura till etablerade företag i Sverige - kontakta oss för att se om ditt företag är kvalificerat.

Vi erbjuder för närvarande inte betalning via faktura till enskilda kunder.

Täcker du kostnaderna för leverans?

Vi täcker fraktkostnaden till Sverige för beställningar över 1000 SEK. Internationell frakt ingår inte i priset.

Måste jag betala moms?

Svenska kunder måste betala moms oavsett om de är enskilda eller företagare.

EU-företag, utanför Sverige betalar inte moms (till oss).

EU-personer, utanför Sverige betalar moms.

Icke-EU-kunder betalar inte moms till oss (Norge, Åland, Färöarna).

Kunder som beställer från utanför EU betalar inte moms vid kassan. Moms kan tas ut av tullen vid leveransen. Exempelvis betalar kunder från Norge inte svensk moms (moms) vid kassan, men kan bli ombedda att betala moms till tullagent när produkten levereras.

Fortfarande inte säker på om moms gäller dig? Kontakta oss.

Vad sägs om garanti?

Garantiperioden för tillverkaren är 2 år. Äldre systemkort repareras utan kostnad, om möjligt.