Vanliga frågor

Så kanske du undrade ...

Betyder det att jag måste vänta länge för att produkten ska levereras?

Nej. Vi försöker hålla populär hårdvara på lager, och skickas vanligtvis inom samma dag. Om den hårdvara du vill ha är inte i lager, beställer vi direkt från tillverkaren, vilket tar ytterligare 2-3 dagar. Vid sällsynta tillfällen, när tillverkaren är slutsåld, kan du behöva vänta längre.

Vanligtvis skickas din beställning samma dag.

Är du ett svenskt företag?

Självklart är vi registrerade i Sverige och betalar alla skatter och avgifter.

Företagsnamn: Sniku Holdings AB
Orgnummer: 559049-4125
Momsnummer: SE5590494125-01

Vilka leveransalternativ erbjuder du?

Under utcheckningen får du ett antal leveransalternativ, beroende på ditt land.

Vi erbjuder gratis postförsändelse till kunder i Sverige (PostNord, inklusive tracking link).
Fraktkostnad visas alltid under kassan.
Vi kan ordna kurirfrakt (DHL, UPS, Schenker) för större order. Kontakta oss via e-post.

Har du några recensioner?

Alla kunder är ombedda att lämna en recension 14 dagar efter inköpet. Mindre än 10% av kunderna gör det. Senaste recensioner från verifierade kunder finns här: https://teklager.se/pages/teklager-reviews

Jag behöver en produkt som inte är listad, kan du leverera?

Förmodligen. Kontakta oss - vi kan lösa det.

Kan du installera operativsystemet på mitt kort och konfigurera det åt mig?

Ja. Vi installerar pfSense, IPFire, OPNSense och några andra OS åt dig helt gratis. Om du behöver något speciellt, kan vi noga lösa det också.

Kan jag returnera ett föremål?

Du har 30 dagar att returnera oönskade föremål. Om inte varan är felaktig eller ordern är fel är det ditt ansvar att täcka leveransen och leveransen.

Hur betalar jag?

Du kan betala med de flesta kreditkort via Stripe. Tryggt och säkert.

Kunder i Sverige kan också betala med Swish. Alla kunder har också möjlighet att betala via banköverföring.

Om du väljer att hämta din beställning personligen kan du betala med kontanter.

Kan jag betala med faktura?

Vi erbjuder betalning via faktura till etablerade företag i Sverige - kontakta oss för att se om ditt företag är kvalificerat.

Vi erbjuder för närvarande inte betalning via faktura till enskilda kunder.

Täcker du kostnaderna för leverans?

Vi täcker fraktkostnaden till Sverige för beställningar över 1000 SEK. Internationell frakt ingår inte i priset.

Måste jag betala moms?

Svenska kunder måste betala moms oavsett om de är enskilda eller företagare.

EU-företag, utanför Sverige betalar inte moms (till oss).

EU-personer, utanför Sverige betalar moms.

Icke-EU-kunder betalar inte moms till oss (Norge, Åland, Färöarna).

Kunder som beställer från utanför EU betalar inte moms vid kassan. Moms kan tas ut av tullen vid leveransen. Exempelvis betalar kunder från Norge inte svensk moms (moms) vid kassan, men kan bli ombedda att betala moms till tullagent när produkten levereras.

Fortfarande inte säker på om moms gäller dig? Kontakta oss.

Vad sägs om garanti?

Garantiperioden för tillverkaren är 2 år. Äldre systemkort repareras utan kostnad, om möjligt.